П’ять поширених міфів про стартапи

Зрозуміло, що новачкам непросто обійти маститих гравців. Втім, як пише Джеймс Джефрі (Geoffrey James) в своїй статті, опублікованій в виданні Inc., всупереч поширеній думці, позиції стартапу, що насмілюється конкурувати з великими компаніями, ніяк не можна назвати невигідними. Джеймс спростовує п’ять міфів, які найчастіше збивають з пантелику не тільки початківців, але і також підприємців з великим досвідом.

Міф 1. Без відомого бренду продавати важко. Ніхто не заперечує, що розкручені бренди продавати легше. Однак назв марок, які б були у всіх на слуху, одиниці. Тому різниця між новоявленими і існуючим брендами, в основному, досить примарна. Більш того, деякі бренди, хоча і відвоювали собі місце на ринку, не можуть похвалитися бездоганною репутацією. По крайней мере, у вас хоч цієї проблеми немає. Правда. Найважливіше для споживачів — невідоме назва, а якість вашого продукту.

Міф 2. Споживачі не довіряють новоствореним компаніям. Звичайно, історія компанії чогось варта, але здатність фірми приємно здивувати клієнта чимось принципово новим є не менш важливою. Успішні компанії (а саме вони можуть стати вашими клієнтами) постійно знаходяться в пошуку ЧОГО-то, що б дало можливість зміцнити свою конкурентну позицію. Отже, запропонуйте їм привабливий продукт, який би відрізнявся від пропозицій, наявних на ринку. Тоді нікого не буде цікавити, коли заснований ваш бізнес — вчора або 100 років тому. Правда. Справжня цінність для клієнта — не в вашій біографії, а в продукті, який ви йому пропонуєте.

Міф 3. Ми занадто малі, щоб обслуговувати великих клієнтів. Коли вас в останній раз прекрасно обслужили у великій компанії? Даю голову на відсіч, щоб це згадати, вам доведеться гарненько почухати собі потилицю. Навіть якщо ви і мали досвід хорошого сервісу — чи не є це скоріше винятком, ніж правилом? Зате вашому стартапу набагато простіше надавати клієнтам найкращий сервіс. Адже над вами не тяжіє багатошарова бюрократія. Також не потрібно боротися з різними «підводними течіями», які часом вирують в великих фірмах. Правда. Сутність високоякісного сервісу в фокусуванні на проблемах клієнтів, а це не залежить від масштабу.

Міф 4. Нам буде важко продавати не продукт апробований. Що ж, навряд чи вам вдасться залучити на свою сторону тих, хто вважає за краще вичікувати, коли продукт або ідея наберуть популярність, і тільки тоді приєднуватися до кола їх шанувальників. Однак в сучасному бізнес-світі інновації в неймовірною ціною. Тому і фірм, бажаючих випробувати щось нове, більш ніж достатньо. Правда. Якщо ви будете мати хорошу ідею, клієнти вас самі знайдуть.

Міф 5. Потужні конкуренти витіснять нас з ринку. Звичайно, це може статися, але тільки, якщо вам не вдасться запропонувати щось, чого великі компанії або не можуть, або не хочуть зробити. Однак, замість того, щоб встрявати в «рукопашний бій» з «бегемотами», краще знайдіть клієнтів якоїсь великої компанії, які б були незадоволені тим, що вона всіх їх «міряє одним аршином». Запропонуйте їм більш індивідуалізований сервіс. Вишиковуйте ваш бізнес навколо ніш, які великі гравці або прогледіли, або проігнорували.

Напишіть відгук